Afropowerdance.

Shit vad kul det var. Jag och tre jobbarkompisar möttes upp på gymmet och var med på ett pass Afropowerdance. Det var helt sjukt roligt. Och svettigt!! 
Afropowerdance är en perfekt blandning mellan träning och dans. Fötter som stampar, armar som sveper och rumpor som svänger till härlig trumrytm! Ett kraftfullt och frigörande danspass. I love it. Kommert lät köra fler av dessa pass.


Efter dansen kände jag mycket energi och glädje i kroppen så jag körde lite styrke. Bencurl 2 x 25, Benpress 2 x 25, Pulldown 3 x 20, och några bröst + bicepsövningar med hantlar 2 x 15. Sist körde jag 2 x 50 st sneda situps med 5 kg.

Dagens träning har alltså bestått av 40 min promenad, Afropowerdance och 30 min styrketräning.
Kost till denna träning har varit  frukost; äggmackor och mjölk, lunch; lax, potatis och avocado. Till mellis innan passet åt jag några nötter och en mango/hallon smoothie - ny favorit! Och till middag efter passet så fyllde vi på med lite kolhydrater då förbränningen och upptaget i kroppen är som högst - en köttfärsbiff och lite pasta. Och massa vatten! Måste fylla på vätskebalansen.



Kommentarer
Postat av: Linda

I löööv afropowerdance! Jag körde det mycke i Oskarshamn. Skitakul ju!

Dom har det här med, men jag vill gärna inte gå in själv och köra det haha. Det ska man ha med en kompis på!

2009-04-07 @ 20:09:06
URL: http://chaos.devote.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Välkommen till min blogg.