Pressrelease.

Jag har fått många oroande mail om vad som händer med Norsjö volley nästa år. Det är ju så att de drar sig ur Elitserien inför säsong 09/10.
Det här tycker jag är jättetråkigt. En del av mig ville stanna kvar och spela även detta år eftersom det gick så sjukt bra för laget OCH mig själv som spelare. Men eftersom det inte är tillräckligt många spelare i laget som känner samma sug och motivation som mig att spela så bestämde sig klubben för att gå ner och spela i Div. 1. Jag kommer i och med detta att inte spela i Norsjö volley nästa år då jag fortsätter min satsning uppåt och kan därför inte gå ner och spela i Div. 1.

- Visst är det en besvikelse att måsta hoppa av när vi kommit så pass långt som vi gjort under de här tre åren, säger Norsjös ordförande Ann Bergquist. - Men redan i år har vi haft en relativt tunn trupp och när nu flera spelare aviserar att de inte har tänkt spela volleyboll på den här nivån nästa år så känns det som den enda vägen att gå. Vi har från dag ett sagt att vi ska vara ett lag som är byggt av och med spelare från Norsjö med omnejd, så när vi nu på grund av ett generationsglapp inte kan fylla på med egna produkter underifrån så väljer vi istället att flytta ner vårt representationslag till division ett. Med det har vi inte sagt att vi inte siktar på att komma tillbaka till elitserien en vacker dag, men ska det göras så ska det göras av egen kraft, och det skulle vi inte mäkta med under nästa säsong med det spelarmaterial vi har att tillgå. Även om vi nu tar ett steg neråt i seriesystemet så ser vi det inte nödvändigtvis som ett steg bakåt i utvecklingen, utan kanske snarare tvärtom. Nu vet vi vad som krävs av spelare, tränare och organisation för att bli ett etablerat elitserielag, så i framtiden kan vi förhoppningsvis komma bättre förberedda. Vi har dessutom idag en bättre bredd bland ungdomslagen än vad vi hade för några år sedan, och det bäddar för att vi ska kunna bibehålla en jämnare ström av unga hungriga talanger som knackar på dörren till representationslaget, vilken serie det än rör sig om.
 
Frågor? :)





Kommentarer
Postat av: Jenny

Sâ blir det tillbaka till storstan nu dâ? Nyfiken, men jag antar att du inte kan avslöja ngt än..

2009-04-13 @ 18:28:00
Postat av: anna

Kul att läsa din blogg Jossan! Kram

Gå in här:

http://www.viraltrafik.se/?annaa83

2009-04-13 @ 20:17:30
URL: http://lifeaccordingtoanna.blogg.se/
Postat av: volley kalle

engelholm? :P

2009-04-14 @ 21:42:43
Postat av: Norsjösupporter

Nej det är ju synd, men förstår dig för ditt eget bästa. Men hoppas vi får se dig i Norsjötröjan inom ett par år, helst om två år :) Det blir bara ett års sejour i div 1 ;) Lycka till i framtiden!

2009-04-15 @ 20:35:00

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Välkommen till min blogg.