Ingen bra start direkt.

Ojojoj vilken resa. Det har varit så otroligt mycket sen vi kom i lördags så jag har inte haft tid att blogga.
Men nu har det lugnat ner sig och jag hinner publicera inlägg.

Kan ju börja med att berätta att bilresan inte gick smärtfritt. 3 km innan Lindesberg slutar bilen att fungera, så pappa som körde oss fick byta batteri och dona på. Till slut kom vi iväg igen. Hmm, inte så bra tecken direkt.
När vi kommer fram till Lindesberg och ska gå in i lägenheten så visar det sig att det inte är den lägenhet som vi fått se på ritningen. De har råkat skicka fel planlösning. Sen kan jag ju också meddela att killen som bodde här innan INTE hade städat! Blää, inget bra välkomnande direkt. Men sportchefen och hans underbara famlij tog väl hand om oss ihelgen medan vi redde ut detta med lägenheten. De försedde oss med mat och hushåll. Riktigt snälla och mysiga människor.
Efter mycket om och men, fördelar och nackdelar, fram och tillbaka, hit och dit.. ja ni förstår säkert...  så beslutade vi att ha kvar lägenheten. Vi valde själva att städa den och få ersättning för det (bra extraknäck?).
Så nu har vi donat på hela helgen med allt sånt och äntligen idag har vi fått hyvsad ordning. Köket är klart och vardagsrummet är på gång. Soffan är ihopskruvad och några möbler och sånt ska inhandlas på IKEA om inte allt för länge.
Jag ska lägga upp bilder härifrån framöver också.

Det har inte varit någon "bra" start direkt, men det är lika bra att göra bort allt jobbiga och allt knasiga på en gång. Så slipper man det sen!



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Välkommen till min blogg.