Dagens match mot Engelholm.

Oj, vad roligt det var att spela idag. Även fast vi förlorade så känns det som att vi vann. Jättekonstig känsla. Första set knep vi åt oss. Vi spelade riktigt bra, starkt och som ett lag. Andra set vann Engelholm. Tredje var vi sååå himla nära att vinna och det hade varit så bra om vi gjorde det för då hade vi tagit en poäng från de. Och det är ju lite synd att vi inte gjorde det för vi var så nära. Men jag är ändå otroligt glad över dagens laginsats. Där står Engelholm, svenska mästarinnorna, som förlorat en match under hela säsongen (jag tänkte inte såhär under matchen vill jag understryka, utan bara nu i efterhand) och vi var 2 spelare kort och vi lyckas spela så pass bra mot de som vi gjorde under första och tredje set. Ja, jag är glad! Dessutom har jag inte spelat så mycket de senate matcherna och jag fick chansen att visa för coach att jag ska stå på plan. Och det gick jättebra! Och gladast är jag nog över att jag blev utsedd till matchens spelare (av Engelholms coach, som även är förbundskapten) :D 




Resultat
Lindesberg - Engelholm  1 - 3  (25-23, 9-25, 21-25, 13-25)
Lindesberg 68 poäng på: Serve 6, Block 1, Anfall 36, Motst misstag 26
Engelholm 98 poäng på: Serve 1, Block 8, Anfall 48, Motst misstag 40
LagSet 1Set 2Set 3Set 4Totalt
Lindesberg 25 p Timeout Timeout  9 p Timeout Timeout  21 p Timeout Timeout  13 p Timeout  68 p
Engelholm 23 p  25 p  25 p Timeout Timeout  25 p  98 p
Tid 24 min 19 min 25 min 17 min 85 min
Timeout  Timeout
Starting line-up Startsexa
Substitute Inbytt
NrLindesbergPoängServeBlockAnfall1234
16 Nadya Greseva 18 1 1 16 Starting line-up Starting line-up Starting line-up Starting line-up
3 Crystal Marie Palmer 7 2 0 5 Starting line-up Starting line-up Starting line-up Starting line-up
14 Madeleine Eriksson 6 0 0 6 Starting line-up Starting line-up Starting line-up Starting line-up
9 Josephine Tegenfalk 4 2 0 2 Starting line-up Starting line-up Starting line-up Starting line-up
11 Sara Forsberg 4 0 0 4 Starting line-up Starting line-up Starting line-up Starting line-up
10 Therese Granlund 4 1 0 3 Starting line-up Starting line-up Starting line-up Starting line-up
8 Lisa Tannerfalk 0 0 0 0 Substitute
L Malin Lindgren 0 0 0 0
6 Sara Thörnberg 0 0 0 0 Substitute Substitute

 




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Välkommen till min blogg.