En fråga får ett svar.

Jag fick en fråga angående min sockerfria vecka och tänkte svara här så alla kan ta del av det.

Fråga: "vad äter du då? det är ju socker i nästan allt!!!"

Svar: Ja, det är sant. Det finns socker i nästan allt. Men det gäller att vara uppmärksam och välja andra alternativ.
Exempelvis så har jag under en dag ätit
Frukost: Onaka Fil (arla), skivad banan, granatäpple, müsli (sokerfri såklart, det finns några produkter som är helt utan socker men de är dock lite dyrare).
Lunch/middag: kassler eller lax, hemmagjord potatisstomp, sås av creme fraish, sallad.
Snacks: nötter, frukt.

Innan min sockerfria vecka så åt jag mycket bröd och det gäller som sagt att välja andra alternativ. Istället för vanligt bröd så äter jag ibland spröda majsbröd som innehåller majsgryn, vete, salt och kummin. De finns i hyllan med glutenfri mat. De är inte så speciellt goda men med smör och ost på så funkar de som ett bra alternativ. Och exemplevis istället för potatismos(pulver) som man köper i butiken så gör man egen.



Fler frågor?

 




Kommentarer
Postat av: Cissi

räknas inte fruktsocker alltså? tur det, för det klarar man sig ju inte riktigt utan. puss!

2010-01-13 @ 22:39:38
URL: http://cirre.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Välkommen till min blogg.