Det här blir bra, hoppas jag.

Det går bra nu.

Vad livet känns bra. Inte för att det händer något speciellt utan för att jag har världens bästa underbaraste sambo och vardagen rullar på med tidiga mornar, jobb med perfekta tider minst 2 veckor framöver och jag börjar äntligen bli frisk... Man kan säga att jag trivs bra, med relationer, livet, tankarna, tryggheten.. Kort sagt - det går bra nu.

Ett möte.

Jag är ju numera med i styrelsen i Lindevolley och igår hade vi ett möte. Ojojoj vilka bra grejjer vi har på gång ;)  Sccchh, hemlis!

Nya arenan.

Häromdagen var jag in i den nya arnenan. Den är inte klar än men ojojoj så grym den redan är. Det kommer blir så sjukt kul att spela och träna i det. Det kommer bli restuarang, bowling, café, eget gym och massa bra grejjer!
Här är två bilder på planerna. Och vill ni läsa mer om den så gå in på klubbens hemsida. www.lindesbergvolley.se

Bloggar från mobilen - sjukling.

God morgon. Jag är fortfarande sjuk :/ men jobbar ändå.. Har fått vik hela veckan och kommer kanske få gå på en ordinaries sjukledighet i fyra veckor. Hoppas!! Ska snart iväg och ska göra allt för att orka hela dagen till halv fyra. Ha en bra dag gott folk! Later.

Avslutningsvis...

...vill jag bara avsluta den här dagen med en bild som får mig att vilja ta fram min fina sköna kjol och ha sommar och sol!
Overandout, dags att sova.

Pump it up.

10,20,30 rumplyft
100 situps
10 armhävningar

på gymet idag. Och mycket bättre än så kunde det inte bli på grund av den dumma huvudvärken jag haft hela dagen idag. Usch.

Dagens - 100426.

Det blev en 40 min promenad innan frukost, som bestod av 2 mackor med ost och en banan, och sen en timmes promenad på eftermiddagen med Pula.
Lunch: Lasagne och sallad
Middag: Tacos
Snart ska vi ut och kasta boll med Pula och sen gymma på Lindehov.

Fick ett roligt mess av AC: "kolla din brevlåda". Undra vad det kan vara!?

En dag full med goa ungar.

Blev inringd på jobb imorse men även fast jag har ont i halsen så tog jag det. Need the money!
Sen ska jag till samma dagis imorrn också 7.30-16.00. Perfekt tid!
Jag hade även kidsvolleyavslutning idag och ungarna var ju helt underbara. Massa kramar fick jag :) Och fikat var uppskattat. Ja fick de att säga "det hemliga lösenordet" (=Jossan du är bäst) för att få en kaka till.

Pics from Pulawalk.

Här kommer lite bilder från vår promenad i skogen. Mest för Crystals skull :)

Shoppingsugen? jag? Alltid!

Gina Tricots nya hemsida/webshop är så himla mycket bättre än förut. Det är lättare att hitta och klicka hem sina favoriter!
Och H&M har midseason sale om ni inte missat det! Jag har hittat några riktiga kap för billig pening.
Åh vad shoppingsugen jag blev nu! Ska nog surfa runt och se om jag hittar något bra, sen är det hockey som gäller. Kan vara avgörande idag!

Det här fick jag hem i veckan

Dagens - 100424.

Frukost: Yoghurt och skivat äpple med kanel över.
Lunch: Kycklingsallad
Middag: Tacos

Träning: Eftersom jag känner mig krasslig så blev det bara en 30 min promenad före frukost och sen lugn promenad med hunden.

Dogsitting.

Det blev inget rm för mig denna helg då jag har ont i halsen och känner mig sjuk. Inge vidare! Febern känns bättre men det gör fortfarande ont i halsen.

Mattias kom över med Pula imorse då jag nu tar över hundvaktningen medans Crystal är på semester i ca två veckor. Älskling var lite skeptisk men nu när vi haft henne i sådär 4-5 timmar så har det nog gått över.

Dagens.

Ja, som tidigare nämnt så blev det en powerwalk på 60 min innan frukost. Ingen mer träning har hunnits med eller orkats med idag.
Till middag gjorde jag en supergod (med betoning på super) sallad och till det stekte jag en laxbit.

Min idé är att försöka gå innan-frukost-powerwalks och skära ner på kolhydraterna till middag.
Sen lägger jag in löpning och styrketräning i de här 6 veckorna som är min tidsplan och ramen av mina uppsatta mål.

När jag blir stor ska jag bli...

Helt slut efter dagens arbete med kidsen men det är ett kul jobb. De är ju så söta de små liven. Tänk att man själv varit sådär liten och gått på dagis. Svårt att greppa att de också en dag ska växa upp och bli stora och gå ut skolan och skaffa famlij och allt. Men det mest fasinerande är när man bara ser på när de leker med sin enorma fantasi och hur de pratar med varann och diskuterar om vissa saker. Man blir ju lite sugen på en egen knodd men det få nog dröja ett tag, det kommer när det kommer.
Nej, enough said!

Bloggar från mobilen - morgonstund.

Godmorgon bloggen! Gick upp sju och tog en timmas promenad innan frukost. Kändes superskönt att starta dagen på så vis. Nu har jag satt mig på wiener med en latte och har världens morgonstund. Oslagbart! Ska in på AF, hämta ett paket från hm och sen till jobbet. Ha en bra dag allihoppa!

Bloggar från mobilen - jobba jobba.

Har fått jobb hela veckan och det är inte fy skam. Känns hur bra som helst. Är bara en kvart med cykeln, dock två jobbiga uppförsbackar så man är lagom andfådd när man är framme. Men jag ska inte klaga det är ju skönt hemmåt! Ska upp tidigt imorn och hinna med en innanfrukostpowerwalk och sen till AF innan jag börjar kl elva. Såå.. God natt :)

Rubrik.

Idag har jag påbörjat min 6 veckors plan för att komma i form till beach 2010. Ska bli kul att bli lite mer fit! Och kommer berätta mer om det senare. Nu är jag nämligen ganska stressad.
Började imorse med en 40 min powerwalk innan frukost som sedan bestod av mjölk, musli och banan.
Och under tiden blev jag inringd som vikarie på ett dagis. Så efter frukost var det bara att rulla ner på cykeln och jobba hela dagen.
Kom hem halv fem och jag har pulat lite med tradera och ska äta nu innan jag drar till hallen för att träna volleyboll. Vi ska spela RM med KFUM i helgen så måste toucha lite boll innan dess!
Hej så länge.

Powerwalk i skogen följt av ett gympass.

Det blev en rejäl powerwalk i skogen i förmiddags. En timme var vi ute och la till spurter, utfallssteg upp och nerför backarna och snabba fötter. Efter det fick vi till gymmet i Lindehallen och där blev det:
Frivändning 3 x 8
Frivändning stöt 3 x 6
Bänkpress 3 x 6
Sneda situps 3 x 20 med 10kgs vikt
Stående rygglyft med skivstång 30 kg 3 x 10

Det var ett bra och lagom pass denna söndag, sen blev det taco-leftovers från igår till lunch.

Helgen - inte riktigt som vi hade tänkt oss.

Torsdag: Jag och älskling går upp tidigt och åker ut till Arlanda för att flyga till Skellefteå 14.30. Men på vägen dit får jag ett mess som verkar vara ett sent aprilskämt men visade sig vara sant. Alla flyg är inställda pga av ett askmoln. Och när vi kommer fram till Arlanda slås vi av verkligeheten. Cancelled står det efter alla avgångstider på den stora tavlan. Jaha! Så vi tar en nummerlapp som alla andra och vill prata med kundtjänst för att boka om biljetterna till imorrn. Tvåhundra nummer senare (bokstavligt talat) så kommer vi fram till disken och hon där bakom säger att de inte bokar om några flyg längre. Och ingen visste hur morgondagen skulle se ut heller, om det skulle lyfta några plan eller inte. Men vi bestämde oss för att ta in på Arlanda hotell och hoppas på ett flyg dagen efter.
Det var ett mysigt hotell men mycket trevlig personal och fler kanaler än på andra hotell, de bjöd på det som fanns i minibaren, internet utan password m.m.. Mycket bättre än Scandic må jag då säga!
Vi gick till Märsta centrum som ligger ca 2 km från hotellet och åt middag och köpte med oss massa godis och gottgott upp till rummet.

Fredag: Vi gick upp hyfsat tidigt och hade förstått på nyheterna att Arlanda var avstängt hela fredagen också. Men efter att vi fyllt våra magar med supergod frukost så bestämde vi oss för att åka in till Sthlm och ha en heldag där ist och sen åka hem till Linde för det var även kaos på alla tåg och bussar och där ville vi inte riktigt brottas med alla andra som måste åka för att sen inte ens veta hur vi kommer hem från Skellefteå.. Hur som haver så satt vi på tåget in till city när jag kollar min Facebook. Och då ser jag att Nisse&Petra bjuder hem oss i deras nya lght med en snygg kommentar på min notis. Haha tacka facebook ibland alltså! Men vi körde en shoppingdag först med lite lunch, fika och en träff med älsklingens lillebror, som numera bor i Sthlm och pluggar.
Sen begav vi oss till Nisse&Petra och hade en trevlig spontan utgång på Söder.

Lördag: Vakna upp med en liten huvudvärk men det var det värt. Luftmadrassen vi fick sova på över natten var superskön och hade inte släppt ut så mycket luft tackålov. Men det var bara att packa ihop grejjerna och än en gång bege sig till centralen. Vi fick tag på två bussbiljetter i sista stund och kunde direkt gå till gaten och gå på bussen som 2 h och 40 min senare var framme i Örebro. Snabbt och smidigt.

Så himla skönt att komma hem men det var en otroligt rolig och minst sagt spontan helg. Helt oväntat men så himla kul när man tar dag för dag och ser vad man ska göra eller ta sig. Lovely!!

Det är inte lätt att vara packad, nej jag menar att packa.

Jag dippa rejält vid fem-sex tiden idag. Huvva! Jobbade till 16 sen boka jag flyg till Skeå imorrn och så tog jag och älskling oss ut på en promenad runt sjön. Och då blev jag trött nanting! Men stega igenom rundan ändå och avslutade med 20 min solning.
Ett avsnitt Anna Anka söker assistent och Grey's anatomy senare är vi nu mitt upp i packningen. Det är så himla svårt att välja ut vad man ska ha med sig. Att redan nu bestämma vad man ska ha på sig i helgen. Usch. Och så vill man ta med sig alternativ men ändå inte för mycket att bära. Bra tips tas tacksamt emot! Men det finns ju bra affärer i Skeå så krisar det får jag väl springa på stan en snabbis.
Nej nu måste jag fortsätta packa och sen hoppa in i duschen.
God kväll!

Bloggar från mobilen - med en latte i handen.

God morgon bloggen! Nu sitter jag på balkongen med en latte i handen och solen i ögonen! Helt underbart :) Igår blev jag inringd som vikarie för första gången sen jag skrev in mig förra veckan och idag ska jag också jobba! Känns mycket bra. Btw, Imorn bär det av till skellefteå! Jag är glad. Hej så länge.

Styrkepass på Lindehov.

Efter dagens Kidsvolley så blev det ett hyfsat bra pass på gymet med älskling.
Jag körde
3x15 djupa benböj
3x10 triceps
3x10 bänkpress
3x8 frivändning
150 situps och några armhävningar

Köttfärssås och pasta vit fiber till middag.
Kan hända att det blir en kvällspromenad efter top model också!

Lunchdejt med F.

Jag skulle på AF för en påskrift idag innan min lunchdejt men det var så helwittes mycket folk där så det blev lite shopping istället!
Har jag sagt att jag har en svaghet för rea!? Det blev ett turkost träningslinne från Nike, en väst (den på bilden), fodral till mina solbrillor och en ordningspärm för alla papper och sånt. Allt på rea!

En vårdag strax efter tio.

Nu ska jag göra mig iordning för den här dagen. Undra vad man ska ha på sig. Solen steker ju så härligt så en lite mer våroutfith blir det iaf - åååhhh så härligt! Jag fylls med glad energi!
Sen ska jag ner på stan för några ärenden och en lunchdejt med bästa Fia!

Later

En bra helg.

Vi tog en fika vid sjön och solen värmde så skönt. Sen var det att åka till Örebro och säga hej då till mamma som satte sig på bussen tillbaka till Sthlm.
Det har varit en helt underbar dag, en helt underbar helg.

Frukost på balkongen.

Hur härligt är det inte att vakna upp med solstrålar i ansiktet som skiner igenom de små hålen i parsiennerna!?
Mamma åker hem i eftermiddag så kanske åker till badhuset idag, det blev mys i soffan igår, eller så tar vi med egen fika och går till parkudden.

Lördag.

Vilken bra start på denna lördag. En löprunda på ca 3 km sen god frukost.
Jag och mamma gick ner på stan vid lunch och tog en fika på wiener. Härlig kvalitétid.
Vi ska känna efter lite om vi vill gå ner till simhallen och bada eller om vi bara ska vara hemma och mysa.

Ha en bra dag allihoppa!

Äntligen fredag säg.

Härliga fredag skulle jag vilja säga men det dåliga vädret drar ner det påståendet.
A jobbar hela helgen från tidig morgon till sen kväll så jag har bjudit hit mamma min. Det ska bli kul! Hon har ju inte varit här än(!) Skandal. Men ikväll kommer hon iaf. Får se vad för roligt vi hittar på. Kanske ska dra med henne runt sjön en sväng eller till simhallen för ett par längder och bubbelbad.

Nu ska jag ner på stan och fixa lite grann. Hej så länge

Till lunch idag blev det en latte och tre crisp med ost - mums!

Latteberonde nästa kanske.

Jag har köpt en mjölkskummare, Latte Art och lattesked (och lattemugg ska inhandlas, har inte hittat några bra än).
Så jag testa två olika varianter idag. Men jag behöver nog träna lite mer för att få den där riktiga fikakänslan, men det var nära nog!

Förmiddagspass - check.

Ännu ett superpowerwalkpass avklarat. Denna gång bara skogsväg men vi körde samma stuk på rundan jag och sambon - snabba fötter, intervaller, utfallssteg i upp och nerförsbacke m.m.. Riktigt härligt. Och vi rundade av med att svänga in på Lindehov och körde några styrkeövningar.
Jag körde 3x15 djupa benböj, 3x15 rumplyft och 3x20 situps

Till lunch blev det min favvorätt. Gravadlax, potatis, avocado, sallad och hemmagjord romsås.

En riktig powerwalk.

Ojojoj vilken powerwalk det blev runt sjön idag. Jag och sambon tog på oss träningskläder och gav oss ut.
Det är ca 7 km runt Lindesjön och första delen (beroende på vilket håll man startar såklart men vi går åt det hållet) är det mest asfallt så det är som uppvärmning bara. Sen när vi kom in i skogen så varva vi med raska steg, snabba fötter, utfallssteg, skridskohopp upp för backarna och jogging nerför. Det var en härlig träningsrunda med flås och många steg. Härligt! Sen blev det några situps, armhävningar och rumplyft i vardagsrummet när vi kom hem.

Efter det var det skönkläder på och mys i soffan.

Jag har en svaghet för rea och rabatter.

Imorgon ska vi till Marieberg och shoppa (igen? kanske ni tänker nu!). Ja men det är några saker jag måste ha. Exempelvis nya joggingskor, mina är trasiga. Sen ska jag testa storleken på ett par skor från Kenzas kollektion som jag sen ska buda hem för 300 kr mindre på Tradera. Smart va!? :)

Gamla bilder från en sommar på Gotland.
Ps. Jag längtar till sommaren - Ohja!

100406.

Jag är i stort behov av att färga utväxten vill jag påpeka. Som tur är har jag Fia som ska fixa det nästa vecka!
Igår var jag ute och sprang när solen tittade fram en stund. Det blev ett nytt rekord på löprundan. Men Fia ska visa mig några andra rundor man kan springa. Och det är bra för den jag springer nu är rätt så trist. Närstan bara rakt fram längs bilvägen. Ingen höjdare direkt.
Ska försöka hålla igång löpningen den här sommaren. Måste hålla igång flåset och löpning varvat med långa powerwalks är optimalt om man tillexempel vill bli beachfin (vilket nästan alla vill vara kan jag tro, iaf jag). Jag har börjat gilla löpning mer och mer också. Förut tyckte jag att det var så himla tråkigt och enformigt men med bra, skor, musik, underlag och bra rundor så är det faktiskt ganska kul. Dessutom behöver inte träningstiden vara så lång heller. En runda på 20-40 min är alldeles utmärkt och så får hela kroppen jobba.

This is me today

Svårslaget.

Igårkväll var vi hemma hos F&T i deras nya lägenhet. Tänk er en lägenhet med två våningar, centralt, helt nyrenoverat där de har fått peka på det de velat ha, kök, väggar m.m.. Nä jag är inte avis! Inte alls ;)
Vi åt en mumsig middag lax, potatis och romsås och till efterrätt blev det kladdkaka och sen ost och kex. Yummi!
Kvällen var trevlig och bjöd på goda nyheter med underbart sällskap. Svårslaget minsann!

Och idag kommer älsk hem! Äntligen! Som jag har saknat honom :) Jag har varit det femte hjulet typ hela helgen. Jag ska snart börja städa och göra fint hemma med det nya jag köpt på IKEA sen måste jag ta mig ut i det fina vårvädret.

Senare!

Partynightout.

Partyt igår var ett hejdundrans roligt party! Jag lärde känna nya ansikten och gjorde debut på Folkan här i Linde. Ingen höjdare succé direkt men sällskapet gjorde kvällen. Jag och AC blev uppraggade av två tjejer påväg till Folkan. De ville att vi skulle spela deras flickvänner och hångla inne på stället för deras pojkvänner var där och blablabla.. en ren soppa. Ena tjejen börja slita i mina kläder också, och då var det bara säga åt hon att backa. Men vi skaka av oss de lagom innan vi gick in.

Så idag har man mått som man förtjänar, men det har det varit värt må jag säga.
Ikväll ska vi ha en trevlig middag med de goaste vännerna i Linde!
Hej så länge

Har ni fest eller?

Hade tänkt att ta mig ut på en löprunda men så började det regna. Då kändes det inte lika roligt längre.
Snart ska jag hoppa in i duschen och göra mig iordning. Party party ikväll!!

Långfredag.

Idag har det blivit en tur på IKEA med några goa vänner och en sväng på Marieberg med Fisken (ja han kallas så!;)). Jag köpte kuddfodral och massa ljus bland annat. Ljus kan man ju inte få nog av.
På Marieberg blev det två linnen och en sjal från H&M och en t-shirt med coola detaljer på rea på Gina Tricot.
Ska försöka ladda upp bilder sen.
I sommar ska vi göra om här hemma också, måla om väggar och sånt.. Så jag drömde mig bort och blev inspirerad när vi gick på IKEA. Härligt! Can't wait!

Såg ett par supersnygga kilklackar som jag vill ha till sommaren också på Scorett. Kostar dock 799 kr, så vi får se om min plånbok har råd med det framöver. Så här ser de ut iaf.

Inspiration, ja tack.

Kära läsare!
Min inspiration och kreativitet brister.
Kan ni inte berätta för mig vad ni tycker jag ska skriva om!? Vad vill ni läsa, se, få reda på etc..
Ge mig tips och inspiration tack!

Och medans ni gör det ska jag och några tjejer från laget spöa skiten ur gubbarna i klubben som utmanat oss i en match idag klockan sju. haha bring it on!

Välkommen till min blogg.