Självförtroendeskolan.

Jag gillar inte människor med dubbelmoral.
Om man har dåligt självförtroende så tänker folk: Men gud gumman du som är så fin, tyck om dig själv!
Och om man har bra självförtroende: Men gud vem tror hon att hon är!?

Det är mer ofta än sällan man kan höra kommentarer som: Alltså, hon tror hon är så jäkla snygg, jag blir så irriterad på henne!

Men jag förstår inte själva grejjen att ens orka lägga kommentarer i den stilen. Det brister ju på nånting hos de personer som gör så. Det skapar bara negativitet och tyder på dålig självkänsla. Var självsäker och säg något positivt istället. Testa! Det gör stor skillnad.

Det är ju bättre att vara stolt över sig själv. Men vissa verkar ha svårt med att se människor ha självförtroende?

Desto nöjdare man är med sig själv desto mindre ser man ner på andra, och framförallt desto mindre snackar man skit om andra, för man känner inget behov att klanka ner på folk för att höja upp sig själv.

Bara för att man själv tycker att man är snygg betyder det inte att man tycker att alla andra är fula.



Kommentarer
Postat av: Linda

Jag håller absolut med dig! Men sen finns det sånna människor som verkligen ser ner på andra och är allmänt dryga. Dom vet att dom är av det "snyggare laget" och snackar skit och kollar snett på andra. Och då kan jag ifrågasätta "vem fan tror hon att hon är". Jag har absolut inte problem att säga om en tjej är snygg, men utnyttjar hon negativt är det en annan sak. Hoppas du förstår mig haha!

2009-08-26 @ 16:15:32
URL: http://chaos.devote.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Välkommen till min blogg.