Se det från den ljusa sidan (?)

I måndags när vi skulle ut upptäckte jag när jag tog min jacka att den var blöt på ärmen. Konstigt, tänkte jag och fick en droppe på min hand. Jag tittade upp i taket och såg att det runt lamparmaturen var blött. Anders och jag kollade närmare på det och det visade sig att vi hade fått vattenskador. Fastighetens vaktmästare och en byggkille röck ut akut när vi ringde till ägaren och meddela detta. De börja riva upp taket och väggen och konstaterade att det var en rejäl vattenskada. Grannens rör ovanför hade gått sönder och spruckit, men det var så lite så det märktes inte av. Förens nu! Och eftersom det här huset är så himla gammalt och består av mycket gamla träslag så har det tagit längre tid än vanligt för vattnet att rinna igenom vårat tak. Så vattnet har legat länge och droppat och blött ner stora delar av vårat tak och väggar.
Vi vet inte exakt hur mycket som har skadats men de är här nu och river bort tak och vägg, sen ska en person från försäkringsbolaget komma och värdera läget. I värsta fall måste vi flytta under tiden de reparerar skadan och det kommer att ta minimum 2,5 månad!! =( Tråkigt!











Kommentarer
Postat av: Sara L

Va sjutton! Det lät inte alls bra! Hoppas att det går att ordna på ett smidigt sätt!

2008-10-08 @ 13:41:05
Postat av: Yvve

Usch vad tråkigt :/

2008-10-09 @ 14:57:28
URL: http://yvve.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Välkommen till min blogg.