in genom näsan och ut genom munnen

Jag känner mig stressad.. Har gjort det ett tag nu på senaste tiden.. Vet inte varför, jag har ju inte mycket att stå i direkt. Men jag känner att jag inte har någon ro i kroppen. Kanske är det för allting jag vill göra. 1.Körkortet, 2.jobba, 3.träna mer, 4.äta nyttigt, 5.morgonpromenera, 6.träna mer, 7.ringa mamma och pappa mer.. sa jag träna mer..

1. Jag har inte behövt ta körkortet förut då jag bodde mitt i smeten och kollektivtrafiken är älskvärd i Stockholm, Vallentuna. Men här finns det typ ingen kollektivtrafik. Så nu behöver jag kortet, och skulle verkligen vilja ta det så jag har det bortgjort!
2. Att ha något att gå till på dagarna - rutiner, träffa folk, lära känna människor, vara social och inte minst tjäna pengar! Visst det var skönt att vara hemma på dagarna men nu börjar det bli lite långtråkigt.
3. Jag vill träna mer styrka så jag blir bättre inom volleybollen.
4. Jag äter relativt nyttigt men ibland blir det lätt lite mycket godsaker. Självklart ska man unna sig, men jag tror jag gör de tlite för ofta.. Dessutom tror jag att vi kan göra våra huvudmåltider lite nyttigare genom att kanske göra egna såser m.m..
5. Förut gick jag alltid upp tidigt och gick ut på en promenad. Det vill jag göra nu med, det är en superskön start på dagen och man kommer verkligen igång, men det är så frestande att ligga kvar i sängen och mysa. Jag får ta tag i det helt enkelt, jag behöver kanske inte gå ut varje morgon, men några iaf.
6. Mera volleyboll. Jag ska spela i landslaget en vacker dag!
7. Jag kan få dåligt samvete om jag inte ringt till mamma och pappa på några dagar. Jag vet att jag inte ska det, men man saknar de lätt och vill prata med de varje dag.

Okej, (in genom näsan och ut genom munnen), det är bara ta en sak i taget!




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Välkommen till min blogg.