Lyckligavi.se

Vad är lycka?
Är det att bli rik? Är det en lysande karriär? Är det att ha den snyggaste partnern? Att känna de rätta människorna? Att vara smal sm ett modeideal? Att bestämma över andra? Att ha stora bröst? Att kunna köpa precis vad man vill?
Eller är det något annat?

För mig är volleyboll lycka - en boll, laget och känslan av seger. Det ger mig självförtroende och gemenskap.

Hur blir jag lycklig? En sak som får mig att känna lycka är att leva i nuet. Att inte bekymra sig om framtiden och att inte gnaga på saker som redan har varit. En annan sak är de små gesterna mot andra människor. Säga hej till en helt främmande människa och se hur de drar på smilbandet. Att hålla upp dörren till någon, kramas, ge komplimanger, hjälpa.
Jag hörde på nyhetsmorgon imorse att det var en tjej som alltid besällde två kaffe - en som hon tog med sig och den andra bad hon personalen ge till nästa kund som kom! Då kände hon en gnutta lycka.


Vad är lycka för dig? Skriv gärna och dela med dig! =)



Kommentarer
Postat av: anonym

Jag blir lycklig av att ge och ta! Som Lars Winnerbäck säger: Ge vad du vill ha och ta vad du kan få!

2008-09-21 @ 11:37:03
Postat av: Anna

Lycka är en känsla och när jag känner harmoni, kärlek, bekräftelse och självförtroende så känner jag lycka.

2008-09-21 @ 23:06:20
Postat av: Martin Sandin

Lycka för mig är att ett litet projekt sprider sig. Ställer frågor, inspirerar och kanske förändrar synsätt.

Lyckan finns där - bara vi kan hitta den.

/Martin.

2008-10-07 @ 17:16:21

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Välkommen till min blogg.