Norsjö to Finland

I helgen har det varit volleyboll i Finland för hela slanten.

Vi bilade dit (tog ca 10h) och på resan bjöds det på godis, sovning, lekar, tävlingar och allt som hör till en bilresa.
Jag, Sara och Yvonne åkte i bilen med Olov bakom ratten och i minibussen åkte resten av laget med Anders.
Lag Bussen utsågs till vinnare av första tävlingen när vi stannat på IKEA i Haparanda för att äta. De fuskade!! =)
Efter stoppet på IKEA fortsatte vi vidare över gränsen och kom fram till Vasa halv ett finsk tid. Vi bodde på Ominahotelli, men bara under första natten för alla hade inga sängar. Vi blev indelade om 4 men det fanns bara två sängar och en bäddsoffa. Så tidigt fredag morgon bytte vi hotell till Radisson SAS! Mkt bra gjort. Då bodde vi om 2 och fick en varsin stor SKÖN säng =) Jag och Carro delade rum. Första matchen var fredag kväll och den gick ju inte sådär jättebra i första set. Loosa med 25-6 HAHA Vilket skämt. Ritkigt pinsamt. Men resterande matcher var betydligt bättre.
Under helgen var det mkt teambuilding och vi gjorde ett par roliga sammarbetsövningar =) Vi var väl inte riktigt där för att vinna, mest för att svetsa ihop laget och träna.
Alla tjejer är verkligen ashärliga och jag har hamnat i ett supergäng!
Hehe måste bara berätta en rolig sak också. Yvonne, våran spiker, delade rum med Freja, våran center. Och när vi kom tillbaka till hotellet på fredag kväll efter matchen så satte sig Yvonne på sin säng i deras rum.
-Freja.. Det är nån som har bäddat min säng och plockat ihop mina grejjer....
Hehe kära Yvve, det är städerskorna på hotellet som gjort det (Daah!) ;)
Ni kan ju tänka er att under hela helgen kom det sköna kommentarer om allt möjligt.
Carro tror ju också att Maria, Jesus mamma, var den första mamman.

Här är lite bilder från helgen också...
   




Kommentarer
Postat av: Rulle

Kul att du trivs i lapphelvetet. Vi trivs också.

Van Helsing?



Go girlfriend!

2008-09-01 @ 19:51:39
Postat av: Carro

vadå är inte maria den första mamman? haha=)

2008-09-02 @ 21:18:10

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Välkommen till min blogg.