Step it up

Ny hårfärg imorgon - detta innebär inte bara en förändring huvudet utan också i huvudet. Det kanske låter lite töntigt men då får det göra det =). Alltså imorgon ska jag ändra på några småsaker, det är fasen dags att step it up lite! Och jag ser mitt hårfärgsbyte som en bra start, ett ypperligt tillfälle att "börja på en ny kula" så man inte skjuter fram på't. Jag fick nämligen en liten tankeställare ikväll (tack Anders) och det är de små sakerna som gör det hela.
Jag menar, tillexempel så ska jag bestämma mig för att inte äta onyttigt - alltså äta så nyttigt det går i den mån jag kan och att ibland (betona ibland) äta gott som exempelvis choklad. Det har blivit lite mycket av det goda.. =)

Det är svårt att byta vanor men jag ser detta som en utmaning. Jag har gjort det förut, ätit mycket nyttigt och knappt något godis, så jag vet att jag kan. Och jag vet att jag mådde så sjukt bra, jag var hur pigg som helst, hade mycket energi och kunde träna så mycket bättre! 
Det gäller bara att påminna sig ofta och att bara köra på för tillslut är det som en peace of cake.
Bort med de gamla vanorna och in med de nya! =)




Kommentarer
Postat av: carro =)

låter bra :) Skulle behöva dra ner på det goda jag med ;D Jag frossar alldelens för ofta=)

2008-09-21 @ 23:34:31
Postat av: Yvve

Jag äter oxå onyttigt alldeles för ofta känner jag. Från och med nu ska jag införa att jag endast får äta godis lördag och söndag (med måtta). Både kroppen och tänderna lär må bättre av det :)

2008-09-22 @ 11:14:08
URL: http://yvve.blogg.se/
Postat av: Linda

Jag vill oxå bli brunett!!! Men jag vågar inte haha

2008-09-22 @ 11:48:49
URL: http://chaos.devote.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Välkommen till min blogg.