Vänskapsturnering i Katerineholm och en tankevurpa!

Nattåg fredag, framme lördag morgon. Första matchen var mot Elverket. Det var riktigt kul att spela mot de, men det är ju inte alls samma lag som förra året. Bara två spelare kvar från truppen 07/08. Så jag var inte lika nervös som jag trodde att jag skulle vara. Mest taggad! Vi spelade mycket jämt mot de och var nära på att vinna men lyckades inte riktigt. Skyller på att det var en morgonmatch - lite jetlag! :P

Gå in på http://norsjovolley.blogg.se för att se mer om helgen!

Pappa, Linus och morfar kom också och tittade på när jag spelade =) Mysigt att träffa familjen lite grann. Fick lite hemlängtan måste jag säga. Kände hur mycket jag saknar mina vänner, Johanna, Malin och Mia men framför allt Cissi. 



Tanken slog mig: Undra hur det hade varit om jag stannat hemma.. Roland kanske hade velat göra mig till libero, och då kanske jag skulle bli bättre än jag är idag, då kanske jag skulle kunna ta mig längre och ha en större chans att bli något på den positionen eftersom jag inte är så lång...(?) Men sen kom jag på mig själv! Va fasen Jossan! Skulle jag välja bort Anders? Välja bort den position jag älskar mest att spela? ALDRIG! Jag har tagit rätt beslut. Att flytta norrut ger mig inte bara chansen att utvecklas som passare utan som människa. Jag växer, jag utvecklas, får träffa nya människor, upptäcka nya saker och framför allt vara med den person som jag tycker om mest!

Det här är inget livsbeslut, fast det kanske kändes så för stunden, det här är vägen till mitt mål!



Kommentarer
Postat av: Mia

Hej Jossan!

Vilken rolig blogg, kul att läsa vad du har för dig uppe i norrland. =) Vi saknar dig också Jossilainen!!! Men det är klart att du ska vara med mannen din och du är välkommen tillbaka till oss när du vill, det vet du va?! Hoppas allt är bra, det var kul att ses i lördags!

Kram Mia mussla

2008-09-17 @ 08:10:27

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Välkommen till min blogg.