Vilken sjuk resa.

Haha fy fasen alltså. Resan igår gick allt annat än smärtfritt. Det började med att tåget var försenat så jag kom inte iväg från centralstation förens 50 minuter senare. Äntligen på tåget tänker jag och pustar ut och sätter mig till ro. ungefär 20-30 minuter senare saktar vi in och stannar på stationen i Flen. Flen? varför stannar vi här?
Då säger tågföraren att det är något fel på loket och vi kan inte åka längre. Han berättar att han ska ta sig en titt och sedan återkomma med vidare information. En stund efter det dör elen i hela tåget och det blir plötsligt bäcksvart. Personalen kommer med ficklampa och frågar oss resenärer vilka destinationer vi har. Allt är väldigt kaosartat och spökligt. Ännu ett utrop i högtalarna: Vi har nu låst upp dörrarna så är det någon som vill gå ut och ta lite luft går det bra. Men tänk på att stänga dörrarna efter er eftersom vi inte har någon el på så stängs också värmen av så det blir kallt fort.
Efter 1 h och 30 min ståendes i mörkret utan el eller värme så säger de att vi ska få ta ersättningsbussar.
Sagt och gjort så sätter vi oss i bussarna, men vi får vänta en liten stund för det är en dam som var tvungen att gå på toa(!!). Äntligen iväg och första stoppet blev Katrineholm, där släppte vi av några passagerare och sen var det Hallsberg som stod på tur. Där gick jag av (1h20 min bussresa). Jag hängde på ett äldre par till kundservice. Där fick vi hjälp att få nya biljetter till ett tåg som skulle komma 20.28, såklart var det tåget också försenat. Det här paret som jag hängde med var mycket trevliga och speciella. Även en liten söt flicka med lockigt brunt hår fick va med oss, i vårat lilla gäng. Trots allt så hade vi kul och trevligt tillsammans. Hur som haver, tåget var som sagt också försenat men det tog oss tillslut till Örebro C. Där hoppade vi av och mina tre vänner fick ta en taxi som SJ beställt åt de och jag fick ta bussen. Dumma jag hade sagt att jag kunde ta bussen innan de talade om taxin.. aja.. Snart framme, snart äntligen hemma tänkte jag. MEN, även bussjäkeln var försenad!!! Och grädde på moset så var det 20 minus grader ute. Jag var lagom frusen, trött, kissnödig och hungrig! Men så äntligen, äntligen, äntligen kom jag innanför dörren hemma i Linde. Slängde mig på toa, en varm dusch och kröp ner i soffan. Det tog inte lång tid innan jag somna kan jag lova!

Allt som allt så startade jag resan från mamma kl 14.00 och kom hem 22.30. En resan som egentligen bara skulle ta 2-3 h.




Kommentarer
Postat av: Cissi

hahaha, fy vad härligt!

2010-01-01 @ 13:35:03
URL: http://cirre.blogg.se/
Postat av: lina

tjaa bruuuden ;) Kul att du har en blogg du med minsann. Kram från grannen

2010-01-02 @ 00:03:55
URL: http://lineen.blogg.se/
Postat av: Anonym

alla älskar vi sj! eller!? :S

2010-01-02 @ 22:57:59
URL: http://allasvaranhoik.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Välkommen till min blogg.