Norsjö Elverket 3-0 (25–19, 25–20, 25–16).


Men gaaad så underbart! Vi krossade Elverket =) Vi spelade så sjukt bra. Knappt några dippar, endast på ett par poäng, stabil servemottagning gjorde det enkelt för mig att spela bort deras block. Vi hade som taktik att serva på Taru, som är en av deras nyckelspelare, att få henne ur balans och vi lyckades. Vi psyka ut henne och hon klarade inte pressen. Hon blev utbytt. Men Elverket har ett stort block med alla spelare och vi visste att om vi skulle vinna så var det på snabbhet och variation i anfall. Med Miyuki på kanten så blir det lätt som en plätt. Hon är så snabb och kan ta poäng från alla håll och kanter. Riktigt kul att ha henne som spiker. Men sen började Elverket ställa upp mycket block på Miyuki och då hade vi andra vassa hungriga spelare som gjorde det lätt att lura deras block och vi tog poäng på många positioner. Veckornas hårda försvarsträningar har gett utdelning. Vi fick upp många bollar och gjorde det frustrerande och svårt för Elverket att ta anfallspoäng.
Caroline spelade libero idag och det gjorde hon med bravur. Riktigt bra var hon. Stabil mottagning och grym i försvar.
Vi hade ett bra lugn och hög fokus hela matchen igenom. Extra plus i kanten var att jag fick pris för bästa spelare, jag fick ett superfint halsband. Dessutom så var viljan på topp och revanschsuget fanns efter senaste mötet...

Norran skrev en artikel också. Kolla in den på länken här: http://norran.se/sport/norsjovolley/article243518.ece

Det var självklart kul att vinna men också kul att träffa Roland igen (faktiskt) och tjejerna! Of course! De var ju lite deppade efter matchen men det var skönt att prata lite med de innan de bar sig ner till Stockholm igen..
Som ni kanske vet så har jag haft lite hemlängtan och saknat den trygghet och vardag jag hade i Vallentuna.. MEN.. idag efter matchen och efter att ha bytt några ord med Mia och Malin bland annat så kändes det bara så jäkla bra. Jag vet att de fortfarande är mina vänner, även fast jag flyttade hit, och jag vet vart de finns. Vallentuna kommer alltid vara kvar och det känns skönt att bara få det bekräftat att allt finns kvar. Vännerna, minnerna, hemorten, hallen... ja, allt finns kvar! Och jag känner bara hur rätt jag valde, att flytta hit med Anders och få spela volleyboll som är det bästa jag vet. Jag kanske är extra känslosam nu efter vinsten men så får det vara då. Detta är här och nu!

Nu ska jag bara njuta av vinsten och äta choklad med Melodifestivalen i tvrutan!

(matchbilder kommer)





Kommentarer
Postat av: Cristin

Hejsan!

Vilken fin blogg!

Prenumerera på varandra på bloglovin?

Om du vill det kan du skriva en kommentar till mig och skriva att du lagt till mig så lägger jag till dig så fort jag ser det! =)

Videoinlägg om hur magisk mugg fungerar och konst av min syster pojkvän. Gillar du den?

Ha det bra!

2009-02-07 @ 18:49:45
URL: http://ccristin.blogg.se/
Postat av: Åsa

KUl att du gillade smycket.

Du var värd priset!!!

Åsa/Vuxenskolan

2009-02-07 @ 19:45:50
Postat av: Kurre

Hoppas verkligen att du ska trivas här, tror alla läsare av Norran tagit dig till sitt hjärta. Otroligt snygg dessutom. Var jag kanske lite gubbsjuk nu s

2009-02-07 @ 22:59:48
Postat av: Fishe

Grymt spelat Jossan!

Så kul att se att det går så bra för dig och att du trivs.

Det strålade om dig!

Lycka till i fortsättningen, så ses vi säkert snart igen.



Kramelikram

2009-02-08 @ 14:04:07
Postat av: Sparre

Grattis till vinsten och grymt bra spelat!!

Jag är lite avis på dig som får vara uppe bland all snö, här finns det inte ens en snöflinga...

Kramar Marie

2009-02-09 @ 19:13:46
Postat av: Cissi (som fins kvar i sollet;)

tralalalaaaaa, helgernas helg vaaa?!

2009-02-09 @ 21:07:29
URL: http://cirre.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Välkommen till min blogg.