Resa till Gotland - Torsdag.

Uppstigning kl 5(!) med typ ingen sömn alls. Jag hade jättesvårt att sova så jag kom väl upp i ca 2 ½ h sömn bara..
Vid sex tog vid flygbussen ut till Falmark och checkade in. Flyget skulle gå 7 men när klockan började närma sig 7 och vi inte fått gå ombord på planet än så började vi ju undra. Och svar på frågan fick vi när personalen berättade i högtalarna att planet hade oljelekage och det går inte att ordna utan en tekniker blabla bla. Vi fick då sätta oss på en buss i 1 ½ h till Luleå (!) och ta ett plan därifrån. Fyra timmar efter beräknad ankomst var vi iaf framme i Stockholm :)
Pappa kom och hämtade oss på Arlanda och då åkte vi och lillebrorsan till Vallentuna och åt lunch på Våning Ett.
Efter lunch for jag och pojkvännen vidare till Täby där vi träffade mamma och hennes särbo. Vi fika lite och möttes av ett johedrans spöregn. Inte så kul men vi var tvugna att kasta oss ut i det då vi skulle traska ner till bussen och ta oss till nynäshamn.
Till slut hamna vi på Gotlandsbåten och 3 h senare på havet var vi äntligen framme 01.30.

Vad vi har lärt oss av den här resan: Res inte nonstop från 5 på morgonen till 01.30 utan 8 h sömn.




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Välkommen till min blogg.