Litet äventyr.

Jag har varit med om ett litet äventyr så här på kvällskvisten. Jag var ute på en långpromenad med Tordans hund Kia medans Tordan och Anders spelade tennis. Jag hade varit ute i ca 1 ½ h och var påväg tillbaka till tennisbanan, då kommer det en lös hund springades mot mig och Kia. Hunden blir nyfiken på Kia och jag blir överraskad, jag tar i hundens halsband och tittar omkring för att se nån eller höra nån som ropar på hunden. Men icket, det är helt öde. Jag går runt lite och ser en security-kille. Jag frågar om han vet nåt men även där utan resultat. Anders och Tordan ser mycket skeptiskt på mig när jag kommer tillbaka till de med en främmande hund. Vi går runt och letar efter nån som verkar se ut att leta efter en hund.. än en gång utan resultat. Vi ringer till polisen och ger en beskrivning på hunden och så.. Han säger att ägarna oftast brukar anmäla hundar bortsprugna inom 4 h och undrar om jag kan ta hand om den under tiden. Absolut, inga problem! :) Security-killen tycker att "det är bra nån bryr sig" :) Men såklart, jag kan ju aldrig bara lämna hunden där utan ägare och allt.. aja, tiden går och vi beslutar oss för att gå hem med hunden och vänta. MEN då plötsligt ringer mobilen och polisen säger att de har ägaren på andra linjen, våra samtal kopplas ihop och vi bestämmer möte på en skola i närheten. Återförening! Så många tack har jag nog aldrig fått av någon förut.. Det var lycka i högsta grad :)


Slutet gott, allting gott!

Det visade sig att hunden, Ville, hade hoppat ut från hundburen i bilen. 
Troligen för att han fick upp ett spår, en lukt som var roligare än att vara kvar där.






Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Välkommen till min blogg.