Årets genombrott.

Den lilla hemlisen är inte längre en liten hemlis. Jag har blivit vald till årets genombrott i elitserien 08/09.
Miyuki blev årets anfallare!


Jag är suuuuuperglad, går inte att beskriva =)

Juryns Motivering:
Med flyt i aktionen, variation och ljuvliga fingerslag på en jämn, hög nivå har Josephine tagit Västerbotten med storm och bevisat att hon hör hemma i Elitserien.


Josefin Tegenfalk
Foto Åke Andersson
Grattis Josephine
- Är det sant? Gud va kul!

Känns det som att du "slagit igenom" i år?
- Ja, nu när jag ser tillbaka på säsongen och jämför med förra säsongen så känns det att jag verkligen blivit bättre och utvecklats, kanske inte massar tekniskt men framför allt med det inre kvalitéerna. Självförtroendet har ökats. Vi har haft mycket mental träning.

Hur är det att bo i Skellefteå och spela i Norsjö?
- Jag trivs jättebra. Själva resan till träningen är absolut inte jobbig, men decembermörkret var kanske lite mörkt. Trivs annars väldigt bra i staden. Jag har faktiskt lite släkt uppe i Norrland (Gällivare).

Det låter faktiskt som att du kommer från Norrland?
- Oj, många säger det. Jag försöker behålla lite Stockholmsdialekt men till och med föräldrarna tycker jag låter norrländsk.

Match ikväll mot Örebro - hur går det?
- Det kommer att gå riktigt bra. Vi har en fullspäckad arena med taggade fans och ett otroligt taggat lag som ska ha revansch. Vi vet från första matchen att orsaken till att vi förlorade var att vi tappade i slutet, inte för att de var spektakulärt bra. Håller vi vår toppnivå matchen igenom, då tar vi dem.

Vad är dina närmsta planer?
- Jag vet inte riktigt, har inte tänkt på nästa säsong ännu. Tänker match-för-match just nu.

Övrig fakta:
Född: 1988-12-14
Längd: 170 cm
Säsonger i Elitserien: Andra året nu.
Visste du att Josephine har en hockeyspelande pojkvän som även han satsar fullt på sporten. Framtiden vill de tajma ihop där båda kan leva och träna.
Boendeort: Skellefteå

Intervjuv hämtad från http://www.volleyboll.se/


Josephine och Miyuki prisades

Josephine och Miyuki prisades

Inför matchen fick Josephine Tegenfalk och Miyuki Kuroiwa pris som årets genombrott respektive årets anfallare i Sverige.

Priset delades ut av Torbjörn Johansson från Svenska volleybollförbundet.

- Jag är jätteglad att få utmärkelsen. Jag har fått förtroendet att spela mycket och det är kul att också andra uppskattar vad man gör, sa Josephine.

Annars var det desto deppigare efter slutsignalen. Josephine tyckte att det kändes som om Norsjö släppte in Örebro i matchen helt i onödan.

Om bara Norsjö hade fortsatt som i första set hade segern varit i hamn.

- De vinner inte för att de är bättre. De vinner för att vi ger dem poängen. Vi måste tuffa till oss i pressade lägen.

Är det kört nu i kvartsfinalserien?

- Nej, gud! Det är tre matcher kvar. Det är över först när ett lag har vunnit tre matcher.


Inetrvjuv hämtad från www.norran.se 



ps. matchreferat kommer senare under dagen...




Kommentarer
Postat av: Maria

GRATTIS!

Oj nu får jag nästan en tår i ögat. Bra jobbat Josephine! :D

2009-03-19 @ 11:31:00
URL: http://marialidman.blogg.se/
Postat av: Linda

Men guuud! GRATTIS GRATTIS!!!

Jag sitter här och storler haha! Va kul för dig gumsan!

2009-03-19 @ 12:44:27
URL: http://chaos.devote.se
Postat av: old friend.

Grattis Jossan, fan vad grym du är!! =)

2009-03-19 @ 19:48:00
Postat av: Cissi

SÅ JÄÄÄVLA KUL! är så sjukt stolt över dig vännen!

2009-03-19 @ 21:58:10
URL: http://cirre.blogg.se/
Postat av: Kim O Sören

JÄTTEGRATTIS Önskar vi här nere i halland....kram från oss

2009-03-19 @ 22:52:23

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Välkommen till min blogg.