Bita ihop & komma igen.

Jag skulle ju ge er en update från onsdagens kvartsfinal som vi förlorade... men jag är fortfarande irriterad för att kunna skriva något vettigt och ofarligt så jag hade tänkt att ta Olovs artikel och publicera här på bloggen.. men de är lite sega på att ladda upp den på Norsjövolleys hemsida... så vi får avvakta lite grann =)
Men det jag kan säga är, som jag sa till Norran, vi gav de matchen genom att göra så många egna misstag.
Resultatet visar på det. Vi hade lika många anfallspoäng. Serve och blockpoängen jämnar ut varandra men kolla på misstagen. Vi gav de 22 poäng mer än vad de gjorde till oss.. Det är nästan ett helt set.. Inte bra!!
Men känslan under matchen var inte att vi gjorde misstag för att Örebro var bättre och pressad oss. Det kändes tryggt och bra under matchen, vi kämpa på och försökte. Men det kanske var orutinen som satte spår i misstagen som gjordes på våran sida...

Resultat
Norsjö - Örebro   1 - 3  (25-21, 11-25, 21-25, 15-25)
Norsjö 72 poäng på: Serve 12, Block 2, Anfall 34, Motst misstag 24
Örebro 96 poäng på: Serve 6, Block 10, Anfall 34, Motst misstag 46

NrNorsjöPoängServeBlockAnfall1234
8 Miyuki Kuroiwa 196112Starting line-upStarting line-upStarting line-upStarting line-up
3 Sara Lindahl 7007Starting line-upStarting line-upStarting line-upStarting line-up
7 Freja Morén 7016Starting line-upStarting line-upStarting line-upStarting line-up
4 Yvonne Lindahl 6204Starting line-upStarting line-upStarting line-upStarting line-up
9 Josephine Tegenfalk 5401Starting line-upStarting line-upStarting line-upStarting line-up
5 Carrie Beck 4004Starting line-upStarting line-upStarting line-upStarting line-up
1 Petra Andersson 0000
10 Rebecca Gustavsson 0000
12 Evelina Hedman 0000
LCaroline Nordén 0000
13 Sofie Persson 0000Substitute


Det är bara att ladda inför nästa match =)
Än är det inte över!!!



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Välkommen till min blogg.