Jätteskräll.

Ja, det är så det kallas.
Norsjö volleyboll jätteskrällar och vinner mot svenska mästarinnorna Örebro.
Helt jäkla underbart. VI VINNER!! =)
Var det någon som trodde att vi skulle vinna? ;) Kanske var det därför vi spelade så lugnt och tryggt. Vi kände ingen stress, nervositet, press eller förväntan. Vi körde bara.
Jag kände mig inte riktigt kry innan matchen, och det var nog bra det. Har aldrig varit så bra i försvar någon gång. Jag hade inga krav på mig själv, inga förhoppningar. Jag var bara avslappnad och stod still i defence. Örebros högerspelare kunde inte döda bollen på flyen och blev utbytt. Vi hade tajt block på andra kanten och Örebro fick nästan inte till något mittenspel. Sofie Lundberg var riktigt het idag och vi hade många gånger svårt att stoppa hennes anfall.
Tack vare att vi minimerade våra misstag och bara spelade för att det är kul, ingen press och inga förväntningar, så kunde vi ta det femte avgörande setet med oss hem till Norrland =)

Resultat
Örebro - Norsjö   2 - 3  (18-25, 25-22, 23-25, 25-22, 10-15)
Örebro 101 poäng på: Serve 4, Block 12, Anfall 55, Motst misstag 30
Norsjö 109 poäng på: Serve 7, Block 7, Anfall 52, Motst misstag 43

NrNorsjöPoängServeBlockAnfall12345
8 Miyuki Kuroiwa 202018Starting line-upStarting line-upStarting line-upStarting line-upStarting line-up
5 Carrie Beck 130310Starting line-upStarting line-upStarting line-upStarting line-upStarting line-up
4 Yvonne Lindahl 111010Starting line-upStarting line-upStarting line-upStarting line-upStarting line-up
7 Freja Morén 10226Starting line-upStarting line-upStarting line-upStarting line-upStarting line-up
3 Sara Lindahl 8017Starting line-upStarting line-upStarting line-upStarting line-upStarting line-up
2 Caroline Nordén 3111SubstituteSubstitute
9 Josephine Tegenfalk 1100Starting line-upStarting line-upStarting line-upStarting line-upStarting line-up
12 Evelina Hedman 0000Substitute
LRebecca Gustavsson 0000
13 Sofie Persson 0000




Kommentarer
Postat av: Linda

Vad kul för er!!!

2009-03-23 @ 13:17:52
URL: http://chaos.devote.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Välkommen till min blogg.