Satan i gatan.

fredag: tog det oerhört uttjatade tåget från Bastuträsk. Destination Örebro.
lördag: Jag, Kerri och Miyuki sover i samma kupé och vaknar av att Ann står och bankar på dörren. Jag öppnar ögonen och ser Freja utanför fönstret. Vi är framme!! I ren panik slänger vi på oss grejjerna och kastar oss ut ur tåget. Ingen bra start på dagen. 
Första kvartsfinalen inleddes galant. Vi tog kontrollen och styrde hela första set (25-??). Andra set var tufft och vi höll jämna siffror matchen igenom. Men sen hände nåt i laget och vi tappade kontrollen och beslutsamheten. Vi kunde inte ta tag i det och knyta ihop säcken igen... så de 2 resterande seten fick Örebro glatt av oss. Visst de hade bra block, som man ser på siffrorna, men vi hade glöden och fighten. Vi hade grymma servar och pressad ut deras libero till max. Vi hade bra mottagning och varierat snabbt anfallasspel... Iaf till en början..!!
Men sen blev det som det blev. Vi titta på varann i mottag ist för att beslutsamt gå in och spela bollen.. Vi blev glesare i block och upptäckning... Och tog fel beslut i de viktiga lägena.. Missade en serv när vi kom över 20 poäng och lite sånt.. Så faktiskt, ärligt talat, så gav vi bort första kvartsfinalen till Örebro. De vann inte för att de var bra, de vann för att vi inte spelade på topp. Och vi spelade inte på topp för att Örebro var bättre och pressade oss utan för att vi fick någon mentalspärr på något vis..
Jag fick bästa spelare-pris idag: CHOKLAD! Mmm :) Hehe och efter matchen så var det (ursäkta uttrycket) några turkar på läktaren som frågade om de kunde få ta ett kort på mig (!)  hehe jag sa bara neej jag måste gå.. och så tog jag mina grejjer och sprang till omklädningsrummet. Gaaaarh!

Nya tag nu! Ny match på onsdag, och än är det inte över! Vi ska hålla vårat spel HELA matchen igenom och Örebro kommer inte få åka härifrån med en vinst. Vi ska stå som segrare på onsdag. Det finns inget annat!

Resultat
Örebro - Norsjö   3 - 1  (21-25, 25-22, 25-19, 25-18)
Örebro 96 poäng på: Serve 8, Block 14, Anfall 51, Motst misstag 23
Norsjö 84 poäng på: Serve 9, Block 2, Anfall 45, Motst misstag 28

 
NrNorsjöPoängServeBlockAnfall1234
8 Miyuki Kuroiwa 190019Starting line-upStarting line-upStarting line-upStarting line-up
5 Carrie Beck 10019Starting line-upStarting line-upStarting line-upStarting line-up
7 Freja Morén 8206Starting line-upStarting line-upStarting line-upStarting line-up
3 Sara Lindahl 6015Starting line-upStarting line-upStarting line-upStarting line-up
9 Josephine Tegenfalk 6402Starting line-upStarting line-upStarting line-upStarting line-up
4 Yvonne Lindahl 4004Starting line-upStarting line-upStarting line-upStarting line-up
2 Caroline Nordén 3300SubstituteSubstituteSubstituteSubstitute
12 Evelina Hedman 0000
LRebecca Gustavsson 0000
13 Sofie Persson 0000





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Välkommen till min blogg.