Tung förlust.

Men satan i gatan så näääära! Men nära skjuter ingen älg. Det var en sjukt jämn och rolig match att spela. Både lagen bjöd på diverse räddningsbollar, nätdueller och hårda spikes i golvet. Vi hade ett bra fördelat spel och varierat anfall. Så fort vi hade bra mottagning så hade vi tajmade kombinationer och gav poäng nästan varje gång, Katrineholm fick det svårt att försvara sig mot oss. Men när mottagningen var lite off och våra kompinationer hamna ur spel var de stora i block jobbiga i försvar.. Men vi gjorde iaf våran bästa blockmatch. Stadigt, tajt och vältajmat block med många stoppbollar och en del blockpoäng. Jag tog tom ett blockpoäng, tack för det :) Jag tog tyvärr inga fler poäng men Olof, ass coach, sa att jag gjorde min bästa match för säsongen så det får duga som reslutat för den här matchen! :) Det kändes bra redan på träningen innan match, Duveholmshallen är skön att spela i. Dock har jag typ inte tränat försvar på några dagar då våran andrepassare Sofie varit sjuk och jag har bara fått passa och inte träna försvar och det kändes under matchen.. sprätte ett par försvarsbollar.. men men.. hade bra upptäckning under block så det jämna ut sig :P
Vi hade en grym kämpaglöd under matchen som är viktigt att vi nu tar med oss in i slutspelet och kvartsfinalen mot Örebro. Nu är det bara ladda med massa mat och sömn för att köra hårt på träningarna.. tajta ihop försvaret och servemottagningen så ska Örebro allt få smaka på norrländsk anda höhö.

Resultat
Katrineholm - Norsjö   3 - 0  (25-23, 28-26, 26-24)
Katrineholm 79 poäng på: Serve 9, Block 5, Anfall 43, Motst misstag 22
Norsjö 73 poäng på: Serve 3, Block 7, Anfall 41, Motst misstag 22


NrNorsjöPoängServeBlockAnfall123
8 Miyuki Kuroiwa 161015Starting line-upStarting line-upStarting line-up
5 Carrie Beck 10118Starting line-upStarting line-upStarting line-up
3 Sara Lindahl 9009Starting line-upStarting line-upStarting line-up
4 Yvonne Lindahl 8017Starting line-upStarting line-upStarting line-up
7 Freja Morén 7142Starting line-upStarting line-upStarting line-up
9 Josephine Tegenfalk 1010Starting line-upStarting line-upStarting line-up
12 Evelina Hedman 0000
2 Caroline Nordén 0000Substitute
1 Petra Andersson 0000
LRebecca Gustavsson 0000






Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Välkommen till min blogg.