Inte okej.



Är man en person som syns och hörs då får man båda delarna; folk som tycker om en och folk som inte tycker om en. Det finns alltid någon som inte tycker om en annan. Men att yttra detta i text, tal eller fysik är inte okej! Dessa människor som inte har något bra självförtroende finns i världen och ja, ni vet, måste trycka ner andra för att själva må bra. Det är väl här som mobbing artar sig antar jag.

Jag är den där personen, som syns och hörs. Jag är inte en liten tyst, blyg, försiktig tjej som gick längs väggen i skolkorridorerna och aldrig vågade säga hej. Jag är den tjejen som säger vad jag tycker, är något fel så säger jag ifrån. Jag är den utåtriktade, starka men ändå ödmjuka tjejen med starkt självförtroende. Och det är något jag har fått bygga upp. Det tar tid ska ni veta! Det har jag upplevt utan att behöva gå in djupare på det.
Det som inte dödar gör en starkare brukar man säga, och det är precis det jag utgår ifrån.

Men försök vända blicken in till ditt inre istället för ner på andra.





Kommentarer
Postat av: Cissi från Glommers

Helt rätt Jossan! Jag är på ditt lag. Stå på dig.



Jag hoppas att allt är bra med dig och Anders nere i Lindesberg.



Sköt om er //CE

2009-09-08 @ 23:47:51
Postat av: Johanna Öberg

Jag gillar din syn på livet! Du är klok, insiktsfull och väldigt ödmjuk. Är det någon skit som skriver taskiga saker om dig så är det uppenbarligen någon som aldrig träffat dig! Fortsätt med din grej, du förändrar mer här i livet för folk än du vet;) Som du sa till mig en gång när jag var nere: "You rock, girl!"



Stor kram på dig!

2009-09-09 @ 10:07:32
Postat av: Anonym

2009-09-09 @ 20:33:51
Postat av: Icke självsäker

Så alla som inte är självsäkra är hemska människor som tycker ner andra och mobbar? =S

2009-09-09 @ 20:50:43
Postat av: Svar till Icke Självsäker.

Nej, så är det inte. Du har nog missat hela poängen tror jag. Det är tvärtom, de som trycker ner andra människor för att själva må bättre har ofta dåligt självförtroende och självkänsla, och det är en grund till att mobbing uppstår.

2009-09-10 @ 10:25:20
URL: http://jooosy.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Välkommen till min blogg.