Helgen - inte riktigt som vi hade tänkt oss.

Torsdag: Jag och älskling går upp tidigt och åker ut till Arlanda för att flyga till Skellefteå 14.30. Men på vägen dit får jag ett mess som verkar vara ett sent aprilskämt men visade sig vara sant. Alla flyg är inställda pga av ett askmoln. Och när vi kommer fram till Arlanda slås vi av verkligeheten. Cancelled står det efter alla avgångstider på den stora tavlan. Jaha! Så vi tar en nummerlapp som alla andra och vill prata med kundtjänst för att boka om biljetterna till imorrn. Tvåhundra nummer senare (bokstavligt talat) så kommer vi fram till disken och hon där bakom säger att de inte bokar om några flyg längre. Och ingen visste hur morgondagen skulle se ut heller, om det skulle lyfta några plan eller inte. Men vi bestämde oss för att ta in på Arlanda hotell och hoppas på ett flyg dagen efter.
Det var ett mysigt hotell men mycket trevlig personal och fler kanaler än på andra hotell, de bjöd på det som fanns i minibaren, internet utan password m.m.. Mycket bättre än Scandic må jag då säga!
Vi gick till Märsta centrum som ligger ca 2 km från hotellet och åt middag och köpte med oss massa godis och gottgott upp till rummet.

Fredag: Vi gick upp hyfsat tidigt och hade förstått på nyheterna att Arlanda var avstängt hela fredagen också. Men efter att vi fyllt våra magar med supergod frukost så bestämde vi oss för att åka in till Sthlm och ha en heldag där ist och sen åka hem till Linde för det var även kaos på alla tåg och bussar och där ville vi inte riktigt brottas med alla andra som måste åka för att sen inte ens veta hur vi kommer hem från Skellefteå.. Hur som haver så satt vi på tåget in till city när jag kollar min Facebook. Och då ser jag att Nisse&Petra bjuder hem oss i deras nya lght med en snygg kommentar på min notis. Haha tacka facebook ibland alltså! Men vi körde en shoppingdag först med lite lunch, fika och en träff med älsklingens lillebror, som numera bor i Sthlm och pluggar.
Sen begav vi oss till Nisse&Petra och hade en trevlig spontan utgång på Söder.

Lördag: Vakna upp med en liten huvudvärk men det var det värt. Luftmadrassen vi fick sova på över natten var superskön och hade inte släppt ut så mycket luft tackålov. Men det var bara att packa ihop grejjerna och än en gång bege sig till centralen. Vi fick tag på två bussbiljetter i sista stund och kunde direkt gå till gaten och gå på bussen som 2 h och 40 min senare var framme i Örebro. Snabbt och smidigt.


Så himla skönt att komma hem men det var en otroligt rolig och minst sagt spontan helg. Helt oväntat men så himla kul när man tar dag för dag och ser vad man ska göra eller ta sig. Lovely!!





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Välkommen till min blogg.