Mitt sockerfria nyårslöfte.

Tänkte bara dela med mig lite av mitt nyårslöfte som jag för fem dagar sen klarade. Jag hade lovat mig själv att inleda 2010 med  7 sockerfria dagar (i rad givetvis). Jag har haft ett sockersug som bara växt och jag kände att jag ville göra något åt det. Under 7 dagar uteslöt jag ALLT socker i kosten. Alltså, ingen sylt, saft, yoghurt, bröd, ja ingenting med ens en liten gnutta socker i. Det blev att läsa innehållsförteckning på nästan alla produkter och välja rätt. Det var chockerande hur mycket som faktiskt innehåller socker, sånt som man inte trodde.   

De första tre dagarna var jobbigast då jag fick ont i huvet och kände mig trött och grinig. Detta berodde på att gifterna var påväg ut ur kroppen.
Efter tre dagar gick det över och vände helt. Kände mig mer pigg, glad och jämn under hela dagen, och framförallt inget sockersug!

Har man ett sockersug och vill bli av med det så går det inte bara att sluta med de klassiska sötsakerna som kakor, bullar och godis. Nej, man måste utesluta allt socker i kosten under några dagar.

Den åttonde dagen köpte jag mig en godispåse till filmkvällen men kände inte alls samma sug som tidigare.
Dagen efter fortsatte jag i samma sockerfria anda och tänker göra det nu ett tag (med undantag endast på lördagar, man måste ju leva också;))och det känns som att kroppen och knoppen mår mycket bättre. Plus att jag idag gått ner 1,5 kilo på att bara ta bort sockret i kosten under en vecka.

Detta är något jag varmt rekommenderar.
Ni får gärna ställa frågor om det är något ni undrar över!!




Kommentarer
Postat av: Anonym

vad äter du då? det är ju socker i nästan allt!!!

2010-01-12 @ 23:35:20

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Välkommen till min blogg.