Hantera sötsuget del 4.

4. Förbered dig!
Är sötsuget så starkt att du inte kan ta bara en liten bit choklad utan äter hela kakan? (så var det för mig)
Då är det bäst om man avstår helt från söta saker under en tid (minst en vecka rekomenderar jag) så man inte faller i de små fällorna som finns överallt i vår vardag nu för tiden. Ha tillexempel med dig ett eget mellanmål; ex nötter eller en smörgås, och ät på fikarasten så kan du enklare stå emot bullarna och annat sött.

Det som är svårt för mig under den här tiden jag kör utan socker är när helgen kommer. Jag förknippar fredagskvällen med godis och mys i soffan. Och det kan vara svårt att koppla bort de två faktorerna, de går ju hand i hand kan tyckas. Men bryt mönstret. Ersätt den vanan med en annan, ta en fruktsallad istället, eller varför inte en skön fredagspromenad!?




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Välkommen till min blogg.