min tågresa ner till Borås.

Ihelgen spela vi Knallecupen i Borås och min resa dit var minst sagt intressant och jobbig. Jag jobbade nämligen i fredags och var tvungen att ta tåget själv ner för laget och coach åkte på förmiddagen.
Jag hann inte åka så långt med tåget från Örebro, typ en timma bara, så smäller det till och gnisslar som bara den under tåget! sen tar det tvärstopp. Det visa sig att vi kört på en älg! Eller som tågpersonalen själv så fint sa "Den stod ivägen". Och efter en tids väntat och försök av personalen att fixa skadad som älgen gjort under tåget så säger de att vi inte kan åka längre med detta tåg för skadorna är för stora. Suck och stön!
Det var bara att invänta ett annat tåg som kom och "evakuerade" oss.
TVÅTIMMAROCHFEMTONMINUTER försenat!!
Jag var lagom trött och sliten när jag äntligen kom fram till laget i Borås.
MEN! Vi vann igår mot Falköping i finalen så en guldmedalj och två pokaler följde med hem! Och då åkte jag faktiskt bil som tur va.
Det lyckas alltid hända nåt när jag åker tåg... varje gång. Slår aldrig fel!!





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Välkommen till min blogg.