jag tror att det som har makten att föra oss samman rimmligen också har makten att dra oss isär



jag gick in på therese's blogg häromdagen och läste en mycket tänkvärd text. varje ord prickade rätt, varje ord berörde.

"Det tar tid att inse att man faktiskt klarar sig själv, helt på egen hand. Att man faktiskt inte behöver det för att få ens jord att snurra. Det tar tid att efter svek inse att man duger och är bra som den man är. Det tar tid att förstå att han ångrar det han gjort. Det tar tid att inse att man gjort fel. Det tar tid att stå för sina misstag och att efteråt kunna leva med dem, som om ingenting hänt.  Allt tar lång tid, men varje minut, varje sekund är värd väntan. För när du väl är där snurrar ens jord i den takt man själv väljer att snurra den. Det är då dina egna regler och vilkor. Fokusera på en själv. För det är du som är viktigast i alla lägen. Det är inte dumt att vara egoistiskt det är hälsosamt.  Att allt tar sån långtid är osannolikt. För när man kämpat för att återigen få höra hjärtat slå i takt. Kan det ta en ynka sekund så är du där igen. i obalans, du hör återigen hur hjärtats slag går i otakt och du kan n'stan känna vinden från hur fort din jord snurrar. Jag har fått min jord att snurra i den takt jag vill och för några dagar sedan hörde jag tydligt hur hjärtat återigen slog i takt med mina andetag. Jag har kämpat länge för att inse att jag duger efter allt svek. Jag kämpade längst med att inse att jag faktiskt duger precis som den jag är efter att själv ha gjort mig besviken. Med mina egna handlingar. Idag kan jag med en självsäker nästan lite mallig röst säga att jag är en stadig liten kvinna på två ben. Med all fokusering på att må bäst av alla. Jag har insett att det är hälsosamt att vara egoistisk, självklart till en viss del. Du lever för att må bra och genom att göra andra gott mår du själv bra. Det kan ibland kännas som om man fåt lock för örat och inte riktigt hör om hjärtat slår i takt. Känn inte efter så mycket. Lev. Inse att man klarar sig alldeles utmärkt på egen hand. Visst är det u n d e r b a r t att ha det. Men snurra din jord igen, på radion spelar dem din sång."


 




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Välkommen till min blogg.